Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Ilveksen peleissä mätetään 20 prosenttia enemmän ruokaa kuin Tapparan otteluissa – Nokia-areenan keittiöpäällikkö pähkäilee syytä

Ilves-fani: Tapparan kannattajat täyttävät mahansa Tapolan mustalla ennen peliä.

Myydäänkö tälläkin jääkiekkokaudella Nokia-areenan ravintoloiden ruokaa llveksen otteluissa selvästi enemmän kuin Tapparan peleissä?

Näin nimittäin oli areenan avaussesongilla.

– Jos Ilveksen ja Tapparan otteluissa on saman verran yleisöä, menee ruokaa Ilveksen peleissä noin 15–20 prosenttia enemmän. Ilveksen otteluita varten pitää aina varata enemmän ruokaa, Nokia-areenan keittiöpäällikkö Mikko Nilosaari sanoo.

Mikä voi olla selitys erolle kahden tamperelaisjoukkueen yleisöjen välillä? Keittiöpäällikkö Nilosaari toteaa suoraan, että ei osaa sanoa.

Ilveksen faniyhdistys Ilves Ikuisesti ry:n puheenjohtaja Marko Iso-Mustajärvi antaa pyynnöstä murjaisun pilke silmäkulmassa.

– Ilves-fanit osaavat nauttia pelin ohessa myös loistavasta ruoasta areenalla toisin kuin Tapparan fanit, jotka ovat nauttineet mahan täyteen Tapolan mustaa jo ennen ottelua, Iso-Mustajärvi heittää.

Entä juomien kulutus Ilveksen ja Tapparan otteluissa? Areenan ravintolapalveluiden operatiivinen päällikkö Ilpo Kantola sanoo, että menekki vaihtelee perustuen viikonpäivään, ravintolasesonkiin, vastustajaan sekä pelirytmiin. Juomamyyntiin ei niinkään vaikuta se, kumpi joukkueista on pelaamassa.

Nokia-areenan ravintolatoiminnasta vastaava NoHo Partners kertoo, että areenalla on CHL-kauden alusta 8. syyskuuta alkaen uutena tuotteena myynnissä Tampereen Lihajalosteen höyrymakkara.

Muutos on myös se, että areenan aulaan tulee alkusyksyn aikana lisämyyntipiste, joka tukee aulan ravintolapalveluita esimerkiksi jälkipeleissä.

Nokia-areenalla on lisäksi viime kautta enemmän kahvipisteitä.

– Asiakkailla on jatkossa mahdollisuus hyödyntää Casino Taproomin palveluita koko ottelun ajan, kun pääsy aulaan ja takaisin katsomoihin onnistuu samalla lipulla useamman kerran, Mikko Nilosaari kertoo.

Nokia-areenalla on suurtapahtumien aikana 22 ravintolaa. Baaritiskiä on yli 100 metriä, kassoja 160 ja hanoja pitkälti yli 200.