Perinteinen ja suosittu tamperelainen lastenvaatemerkki palaa markkinoille ja siirtyy Keskon omistukseen – "...1990-luvun lapsia, jotka halusivat vaatettaa omat lapsensa vaatteisiimme..."

Suositut tamperelaisen lastenvaatemerkit Remu ja SuperRemu saavat jatkoa, kun tuotemerkit siirtyvät Keskon omistukseen.

Tuotemerkit omisti aiemmin vuonna 2020 toimintansa lopettanut Travalle.

Remu- ja SuperRemu-tuotteiden uudelleenvalmistus jatkuu vuodenvaihteen jälkeen, ja asiakkaiden saataville K-Citymarketeihin ne tulevat syksyllä 2023.

Remu- ja SuperRemu-ulkovaatteita saa syksystä 2023 alkaen kaikista Suomen 81 K-Citymarketeista kautta maan. Vanhat kaavat siirtyvät kaupassa uudelle omistajalle, joten jo yli kolmekymmentä vuotta valmistuksessa olleita vaatteita palaa takaisin saataville.

Kesko tiedotti kaupasta torstaina.

– Remu- ja SuperRemu-tuotteilla oli ja on edelleen vahva asiakaskuntansa ja merkkien loppuminen vuonna 2020 jätti aukon suomalaiseen lastenvaatebisnekseen. Laadukkaita ja kestäviä Remu- ja SuperRemu-tuotteita kaivataan selkeästi: ne tekevät edelleen kauppansa niin 2nd hand -myymälöissä kuin verkonkin kauppapaikoilla, Keskon päivittäistavarakaupan käyttötavarakaupasta vastaava osto- ja myyntijohtaja Hannele Åberg kertoo tiedotteessa.

Kaupan myötä luvassa on myös uudistuksia: jatkossa tuotteita kuvittavat uudenlaiset kuosit. Alustavasti vuoden 2024 aikana toimintaa on tarkoitus laajentaa Remu- ja SuperRemu-tuotteissa myös lasten sisäpukeutumiseen sekä kenkiin.

– Uusien tuotteiden kuosisuunnittelu alkaa aivan alusta, joten tuttuja tuotteita tulee saataville aivan uusissa väreissä ja kuoseissa. Brändin äiti Tuija Heikkonen on luvannut siirtää meille tietojaan ja pitkän uransa varrella kertynyttä ammattitaitoaan, jotta pystymme palvelemaan vanhoja Remu- ja SuperRemu-asiakkaita entistäkin paremmalla tavalla. On myös Heikkosen toive, että hänen perinteikkäät brändinsä saavat tulevaisuudessa jatkoa myös uusien tuoteryhmien, kuten sisäpukeutumisen, saralla, Åberg kertoo.

Remu- ja SuperRemu-tuotteet suunnitellaan jatkossakin Suomessa. Tuotteiden valmistuspaikkaa ei ole vielä lukittu, vaan neuvottelut tuotantopaikasta ovat käynnissä. Tehdyn brändikaupan kauppasummaa ei julkisteta.

Tuija Heikkonen iloitsee pitkäikäisten brändiensä jatkumisesta ja laajenemisesta pitkäaikaisen kumppanin omistuksessa.

– Olen erityisen iloinen siitä, että brändit siirtyvät juuri Keskolle. Olemme tehneet hyvää yhteistyötä jo vuosikymmenten ajan ja on ilo jättää brändit luotettavalle, kotimaiselle yritykselle. On mahtavaa, että Remun ja SuperRemun tarina jatkuu hyvissä käsissä ja tulee laajentumaan myös aivan uusiin tuotteisiin. Tämä on suuri ilouutinen lukuisille ihmisille: saimme runsaasti asiakasyhteydenottoja, kun kerroimme lopettavamme toimintamme. Remu- ja SuperRemu-asiakkaat ovat olleet hyvin uskollisia, ja erityisesti kaipaamaan jäivät sellaiset asiakkaat, jotka ovat Remun ystäviä jo toisessa polvessa: 1990-luvun lapsia, jotka halusivat vaatettaa omat lapsensa vaatteisiimme, jotka olivat itselle mieluisia samassa iässä. Remu ja SuperRemu tunnetaan hyvästä mitoituksesta ja sopivuudesta joka säähän: nämä tuotteet on todella suunniteltu pohjoisiin oloihin, Heikkonen kuvailee tiedotteen mukaan.

Remu- ja SuperRemu-vaatteet saivat alkunsa 1980- ja 90-lukujen taitteessa, ja Kesko on ollut suurimpia Remu- ja SuperRemu-jälleenmyyjiä.

Mainos: Mediatalo Keskisuomalainen

Mainos: Mediatalo Keskisuomalainen

Vaalimainoksesi mukana bussimatkoilla ja aamupalapöydissä

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Mistä tänään puhutaan?

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut