Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Pirkanmaan hyvinvointialueelle uusi brändi – "Alabrändeinä säilytetään Tays ja Pirkanmaan pelastuslaitos"

Pirkanmaan hyvinvointialueen aluehallitus käsittelee 27. kesäkuuta pidettävässä kokouksessa muun muassa uutta brändiään. Uutta brändiä on valmisteltu kevään aikana.

– Brändin tavoitteena on erottautua alan muista alan toimijoista ja toisaalta luoda yhdistävä ja tunnistettava kokonaisuus koko maakunnan alueella olevista palveluista ja toiminnoista. Sitä tuetaan yhtenäisellä visuaalisella ilmeellä, mutta se ei ole pelkkä logo tai slogan, esityslistalla kerrotaan.

Uuden brändin päälinjaukset ovat esityslistaan mukaan seuraavat:

Kattobrändi on Pirkanmaan hyvinvointialue. Alabrändeinä säilytetään Tays ja Pirkanmaan pelastuslaitos. Niiden ilmettä ja viestinnän sävyä yhdenmukaistetaan hyvinvointialueen ilmeen kanssa ja logon rinnalla käytetään hyvinvointialueen nimeä.

Hyvinvointialueen logo on tekstilogo. Slogania ei esitetä tässä vaiheessa otettavaksi käyttöön.

Pirkanmaan hyvinvointialueen tavoitemielikuva on olla hyvin pirkanmaalaisuuteen yhdistettävällä tavalla rohkea, helposti lähestyttävä, lämmin, mutkaton ja valoisa.

Työnantajabrändiin syvennytään yhdessä henkilöstön kanssa syksystä lähtien.

Uusi ilme on tarkoitus ottaa käyttöön asteittain elokuun aikana. Uuden ilmeen sovelluksia tuottaa kesäkuusta lähtien virkatyönä hyvinvointialueelle siirtyvistä ja valmisteluorganisaation viestinnän ammattilaisista muodostettu visuaalisen ilmeen työryhmä, johon kuuluu graafinen suunnittelija.