Tampereen Kannen areenalle valmistuu maailmanmittakaavassa ainutlaatuinen LED-kaukalo
Suomalainen Vepe Oy tuo markkinoille kaukalon, joka lanseerataan Tampereen Kannen areenalla joulukuussa 2021.Vepe Beta NextGen- jääkiekkokaukalo tuo ensimmäisenä kaukalon pelipintaan digitaaliset LED-näytöt. Näytöt tuovat mukanaan uusia mahdollisuuksia visuaalisen ilmeen, efektien ja viihdyttävyyden kannalta.
– Kaukalon näytöt tukevat muita monitoimiareenan tapahtumia mahdollistaen näkyvää ja kohdennettua sisältöä tapahtumakohtaisesti juuri sille yleisölle ja siihen hetkeen kuin on tarkoitus, Vepe Oy:n toimitusjohtaja Antti Terkomaa kertoo tiedotteessa..
– On mahtavaa toimia pioneerina uudelle tekniikalle ja mikä parasta, suomalaiselle innovaatiolle. Käytössämme on kaukalo, jonka rooli osana tapahtumia poikkeaa kaikesta aiemmasta. Tämä antaa tapahtumatuottajille ainutlaatuiset mahdollisuudet koko maailmassa. Mainoskäytön lisäksi saamme luotua led-kaukalon avulla jotakin uniikkia. Se voi tarkoittaa erilaisia tunnelmia tapahtumiin, vaikkapa revontulet illallisgaalaan, visioi Tampereen Kannen areenan digitaalisen liiketoiminnan päällikkö Jussi Maaniitty tiedotteessa.
Kyseessä on teknologisesti haastava ja poikkeuksellinen tuote. Vaikka LED-näyttöjä käytetään tänä päivänä monissa paikoissa, on jääkiekkokaukalo kovien iskujen, taklausten ja osumien kannalta rankka ympäristö.
Tutkimus- ja tuotekehitystyö on ollut pitkä ja intensiivinen, mutta lopputuloksena on syntynyt maailman ensimmäinen jääkiekkokaukalo, joka sisältää yli 160 metriä LED-näyttöä integroituna moderniin joustokaukaloon.
– Koemme olevamme etuoikeutettuja saadessamme kotikaukaloomme uusinta teknologiaa joka saralla. Vepen toimittama led-kaukalo tuo meille uusia ansaintamahdollisuuksia sekä eritoten kokonaisvaltaisen ottelutapahtuman hyödyntämiseen sopivaa näyttöpintaa, kommentoi Ilves Hockey toimitusjohtaja Risto Jalo tiedotteessa.
– Tämän innovatiivisen ratkaisun myötä Tampereen Kannen areenan kaikki näyttöpinnat ovat digitaalisia. Se mahdollistaa meille näyttöjen luovan ja joustavan käytön sekä markkinoinnissa että ottelutapahtuman elävöittämisessä, toteaa Tamhockeyn toimitusjohtaja Mika Aro tiedotteessa..