Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Tamperelainen jääkiekko liittyy Uros Liven ravintoloihin monin tavoin – "Kunnioitamme isämme perintöä", sanovat veljekset Abu Fuadista

Areena: Kahdenkymmenenkahden ravintolan kattaus tarjoaa laajan valikoiman vaihtoehtoja. Ravintolavastaava Miko Helanderin mukaan hintataso asettuu suunnilleen Hakametsän ja Hartwall Arenan väliin.

Hook, Stefan`s, Friends & Brgrs. Siinä muutama poiminta Uros Live -areenan tulevasta 22 ravintolan tarjonnasta. Kaikki nimet ovat tuttuja Tampereelta ja kaikki myös kytkeytyvät vahvasti ravintolayhtiö NoHo Partnersiin.

– Ajatuksena on se, että tarjoamme jokaiselle jotain, sanoo areenan ravintolatoiminnoista vastaava Miko Helander.

Paitsi jokaiselle jotain, myös jokaiselle kellonajalle jotain. Areena on päivittäin pitkään auki eikä lähtökohtaisesti kiinni muuten kuin joulunpyhien yhteydessä. Se tarkoittaa sitä, että ruokaa on oltava tarjolla lounaasta lähtien. Lounasasiakkaat ovat hyvin todennäköisesti erilaista ryhmää kuin ne yritysvieraat, jotka tulevat hakemaan elämyksiä areenan suurkonsertteihin ja valmiita maksamaan niistä isoakin rahaa.

– Tarjontaa on oltava hyvin laajalla skaalalla. Kun lounas tulee tarjolle, se pitää olla saatavilla kilpailukykyiseen hintaan. Toisesta laidasta löytyy sitten VIP-tilojen tarjoilu. Siinäkin pyrkimys on kuitenkin siihen, että kun ihmiset maksavat jostain, he saavat myös rahoilleen vastinetta. Jos hintaa on paljon, tarjollakin pitää olla jotain spesiaalia.

Helander kuvailee Uros Liven ravintoloiden hintatason asettuvan ”johonkin Hakametsän ja Hartwall Arenan väliin”.

Helander kuvailee ravintolatarjonnan paketointia noin vuoden projektiksi. Hän on tyytyväinen siihen, että yhtiön tekijöillä on alalta sen verran pitkä kokemus että toimeksi saaminen onnistuu jo rutiinilla.

– NoHo valittiin areenan ravintolapalvelujen tuottajaksi erityisesti joustavuutensa ja ketteryytensä vuoksi. Yhtiö on onnistunut luomaan koko historiansa ajan kiinnostavia ravintolakonsepteja eri asiakasryhmille, perustelee areenan toimitusjohtaja Marko Hurme.

Helanderin aiemmin mainitsemaa spesiaaliosastoa edustavat areenalla ainakin Hartwallin oma panimoravintola Casino Taproom, Veikkauksen operoiman Casinon yhteydessä toimiva Emerald Lounge sekä parhaimmillaan 700 henkeä vetävä tapahtumaravintola Eventum. Casino Taproom on konsepti, jolta Hartwall odottaa paljon: ajatuksena on, että areenavieraat pystyvät ikkunan takaa jopa ihastelemaan sitä, millaisen prosessin olut käy valmistuessaan.

Finlandia – Nordic Hospitality Bar on puolestaan aitiovieraiden kohtaamispaikka, jossa aitioiden välillä pystyy liikkumaan vaivattomasti portaita pitkin.

Aitioita on luvassa riittävästi: niitä on 63, ja niiden kaikkien palvelutarjonnasta vastaa NoHo. Ja kun volyymia riittää, tarvitaan myös tekeviä käsiä. Töistä kiinnostuneiden kannattaa olla aktiivisia jo tämän viikon aikana.

– Isommat tapahtumat työllistävät päiväkohtaisesti 250 ravintolaosaajaa. Areena ravintoloineen valmistuu vauhdilla, joten myös tekijöille alkaa olla tarve. Ensimmäiset rekrytoinnit alkavat tällä viikolla, Helander kuvailee.