Joulukuussa 2021 avautuvan Tampereen Uros Live -monitoimiareenan kiinteän tapahtumatuotantoon liittyvän kaluston ja erilaisten ohjelmistojen suunnittelutyö on tehty ja tilauksetkin vetämässä. Asentamiset käynnistyvät pian.
Yksi näkyvimmistä on mediakuutio. Se ei ole muodoltaan kuutio vaan suorakaiteen mallinen.
– Sen saa nostettua kattoon, kun sitä ei haluta käyttää tapahtumassa tai se voidaan laskea permannolle asti, jos sitä halutaan käyttää niin, toimitusjohtaja Marko Hurme ja myyntijohtaja Elina Tikkakoski selittävät.
– Uros Liven mediakuutio on kansainvälisesti todellista huippuluokkaa, ehkäpä maailman ykkönen, Hurme lisää.
Areenan penkit olivat alkuviikosta esillä medialle. tietysti suunniteltu käyttäjän kannalta sellaisiksi, että niissä on mukava istua koko kolmen tunnin konsertin ajan.
Istuinten takaosaa vasten hinkkautuvat vuodessa melko monen ihmisen polvet, joten jotta takaosat säilyvät kunnossa pitkään, on niiden muovipäällystykset räätälöity areenan pyynnöstä erityiskestäviksi.
Uros Liven mediakuutio on kansainvälisesti todellista huippuluokkaa, ehkäpä maailman ykkönen.
Penkkien värityksessä onkin sitten ollut monta kysymystä ratkaistavana. Yleisen sovun säilyttämisen takia se kaikkein tärkein asia oli muistaa, että väristä ei saa mitenkään tulla mieleen Ilves tai Tappara.
Uros Liven penkkien väri-idea onkin haettu maailmalta.
– Olen käynyt Pohjois-Amerikassa muutamissa uusimmissa areenoissa ja tämä väri tarttui mukaan niiltä matkoilta, Marko Hurme kertoo viitaten penkkeihin, joita voi kutsua hyvin tummansinisiksi.
– Ne näyttävät tummansinisilta kirkkaassa valossa, mutta tummemmassa valaistuksessa ne vaikuttavat olevan tummanharmaita ja mustaan viittaavia, Elina Tikkakoski toteaa ja kertoo, että myös permantokäyttöön tulevat istuimet ovat samaa väriä.
Uros Liven väriratkaisu on täysin toisenlainen kuin vaikkapa Hurmeen mainitsemassa NHL-seura Detroit Red Wingsin kotihallissa sekä esimerkiksi Turkuhallissa, joissa penkit ovat punaisia.
– Jos tapahtumassa on paljon tyhjinä olevia penkkejä, niin se todellakin näkyy paikalla oleville ja mahdollisille tv-katsojille. Meidän tyhjät penkit eivät näy samalla tavalla, Hurme havainnollistaa.
Uros Livessä yleisö kokee modernia elämyksellisyyttä. Myyntijohtaja Elina Tikkakoski puhuu sen kohdalla digipinnasta.
– Digipinta tarkoittaa sitä, että sen sijaan, että vaihtelisimme areenan seinien väriä tapahtuman mukaan, saamme jokaiseen tapahtumaan järjestäjän haluaman väritunnelman digitaalisuuden avulla, Tikkakoski määrittelee.
Tunnelma ei jää vain värisävyihin vaan koskee kokonaisuutta.
– Kyse on sujuvasta asiakaskokemuksesta. Uros Live on monitoimiareena eikä pelkkä jäähalli, johon yritettäisiin luoda tunnelmaa keinotekoisesti eriluonteisiin tapahtumiin.