Tampereen Tammelan uudelle jalkapallostadionille tulee Tommi Grönlundin ja Petteri Nisusen valotaideteos, työnimeltään Puolenvaihto. Stadionin taide toteutetaan prosenttiperiaatteella.
Lähtökohtana on katsomon alakaton haltuun ottava teos, joka stadionin päätyikkunoiden kautta näkyy myös kaupunkitilaan ja korostaa stadionin kumpaakin sisäänkäyntiä. Stadionin arkkitehtuuriin integroitu teos koostuu parista sadasta ohjatusta led-valaisimesta, jotka muodostavat kokonaisuuden katsomon ylle.
Valaisimet ovat tietokoneohjattuja ja niiden kirkastuminen ja himmeneminen näyttäytyvät katsojalle edestakaisina kaaren suuntaisina liikkeinä - jalkapallotermein ikään kuin puolenvaihtoina. Teoksen ohjelmoinnissa voidaan ottaa huomioon vuoden ja vuorokauden ajat sekä stadionin eri käyttäjien ja käyttötarkoitusten asettamat rajoitteet. Teos voidaan ohjelmoida myös siten, että sen toiminta on ottelun aikana hyvin rauhallista ja aktivoituu taas ottelun väliajoilla ja sen päättyessä.
Taiteilijat Tommi Grönlund (s. 1967) ja Petteri Nisunen (s. 1962) tunnetaan liikettä, valoa ja ääntä yhdistelevistä installaatioistaan. Teoksissa tärkeässä roolissa ovat usein tekniikka sekä fysikaaliset ja mekaaniset ilmiöt. Grönlund ja Nisunen tutustuivat opiskellessaan arkkitehtuuria 1980 ja -90 lukujen vaihteessa Tampereella. Sen jälkeen he perustivat arkkitehtuuritoimiston Helsinkiin yhdessä kolmen opiskelukaverinsa kanssa.
Taiteilijat ovat pitäneet yhdessä lukuisia näyttelyitä ympäri maailmaa, viimeisimpänä Minsheng Art Museumissa Shanghaissa. Uusimpia julkisia teoksia Grönlund ja Nisunen ovat toteuttaneet muun muassa Länsimetroon ja Aalto-yliopistolle Espooseen sekä Uuteen lastensairaalaan ja Kalasataman kouluun Helsinkiin.