Hiihtohississä vastattu puhelu tiesi sitä, että tamperelainen Taija Holm päätyi Blind Channelin PR-henkilöksi – pian edessä on Euroviisut, jota seuraa 200 miljoonaa silmäparia

Taija Holm on oululaislähtöisen UMK-voittajan Blind Channelin PR- ja mediavastaava. Mona Salminen/Yle Kuvapalvelu
Pekka Ruissalo

Pekka Ruissalo

Niinkin paljon korona maailmaan vaikutti vuonna 2020, että myös tamperelainen PR:n ja viihteen monitoimivaikuttaja Taija Holm huomasi kalenterinsa olevan väljempi kuin yleensä. "Yleensä" tarkoittaa käytännössä tilannetta, jossa ei ole ongelmia sen suhteen, mitä tekemistä työpäiväänsä kehittäisi.

Sitten tuli joulukuun 22. päivä. Holm istui hiihtohississä Levillä, kun levy-yhtiöpomo Riku Pääkkönen soitti. Pääkkönen halusi Holmin mukaan levy-yhtiönsä artistin UMK-finaalituotantoon. Holm ehti kieltäytyä kahdesti.

– Kuuntele se biisi, Pääkkönen evästi.

Hotellilla Holm kuunteli biisin.

Helmikuun 2021 loppuun mennessä seuraukset ovat olleet muun muassa se, että Pääkkösen edustama Blind Channel voitti Suomen UMK-finaalin ja se, että lähtökohtaisesti mainstream-bändien ulkopuolella sijainnut yhtye on noussut tunnettavuudessaan raskaaseen sarjaan.

– Lähtötilannetta ajateltuna työ oli sillä tapaa erilainen, Holm kertoo.

Toukokuussa Rotterdamissa odottaa euroviisufinaali, jota katsoo arviolta ainakin 200 miljoonaa ihmistä. Sitä ennen bändi on antanut Holmille vapaat kädet täyttää kalenterinsa sillä tavalla kuin parhaaksi katsookin.

Mitä muuta tämän kokoluokan tuotanto vaatii? Siitä voit lukea keskiviikon printti-Tamperelaisesta.

Kommentoi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut