Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Lukijalta | Suomalaiset valittavat liian vähän – "Huonolaatuisista vaatteista valittaminen on tärkeää"

Tamperelaisessa oli 30. joulukuuta erinomainen kirjoitus pikamuodin ongelmista.

Kuten kirjoituksessa todettiin, on yleensä taloudellisempaa ostaa kalliimpi ja kestävämpi vaate kuin halpa pikamuotirytky. Laatuun panostaminen on myös ekoteko, sillä pikamuotiteollisuus on erittäin saastuttavaa.

Joskus kuitenkin tulee tehtyä virhearvio, ja ostettua huonolaatuinen tuote. Jos vaate menee lähes heti käyttökelvottomaksi, sitä ei kannata heittää roskiin, vaan tehdä valitus myyjälle.

Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan tuotteen tulee kestää sen oletettavissa olevan kestoiän. Viiden euron t-paidankin tulee siis kestää enemmän kuin pari pesua.

Virheellisestä vaatteesta voi valittaa, vaikkei kuittia olisikaan tallella, jos ostopaikan ja ajankohdan pystyy näyttämään toteen esimerkiksi pankkikorttitositeella. Tarkempaa tietoa saa Kilpailu- ja kuluttajavirastosta.Moni kuitenkin nielee tappionsa, ja heittää nopeasti pilalle menneen vaatteen roskiin.

Huonolaatuisista vaatteista valittaminen on tärkeää, sillä niitä myydään niin kauan, kuin me kuluttajat olemme valmiita niitä ostamaan.

Mirja Salmijärvi

Huonolaatuisista vaatteista valittaminen on tärkeää.