Tampere tahtoo nyt Suomen verkkokaupan pääkaupungiksi – "Kivijalka tarvitsee rinnalleen verkkokaupan"

Hämeenkadulle halutaan nyt lisää sykettä verkkokauppaan panostamalla. Vilho Rajala
Pekka Ruissalo

Pekka Ruissalo

Tampere aikoo Suomen verkkokaupan veturiksi. Asiaa puuhaavat nyt kauppakamari, Vilkas Group – jonka toimitusjohtajan ideasta on kyse – ja myös pormestari Lauri Lyly on hengessä mukana.

– Meillä on tarvittavat vahvuudet ICT-sektorilla, hyvä sijainti ja tahto luoda lisää elinvoimaa”, kiteyttää Lyly.

– Mikä voisi olla parempi verkkokauppapääkaupunki? kysyy kauppakamarin apulaisjohtaja Markus Sjölund.

– Hämeenkadun tyhjät liiketilat kertovat, että kivijalka tarvitsee rinnalleen verkkokaupan, kommentoi puolestaan Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski, idean kehittäjä.

Korkiakoski on ollut erityisesti Hämeenkadusta huolissaan.

– Tamperelaisena minulla on huoli siitä, kuinka kauppa karkaa kaupunkimme sydämestä. Hämeenkadulla on nytkin yli 10 000 neliötä tyhjillään, aivan paraatipaikoilla. Verkkokaupan huikean nopea kasvu on hyödynnettävä: tyhjiin tiloihin elinvoimaisia showroomeja, kaikin tavoin verkkokaupan ja perinteisen kaupan hedelmällistä rinnakkaineloa tukien. Siinä on meille loistava tilaisuus näyttää esimerkkiä koko maalle. Laitetaan Hämeenkatu hehkumaan.

Kommentoi

Mainos: Pirkanmaan Osuuskauppa

Kuka olet ilman titteliäsi? Ihmisten työpaikan mallit kertovat

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut