200-vuotias firma kasvatti korona-aikana nettikauppaansa 747 prosentilla – Taustalla muun muassa kangasmaskit ja ilmaiset kotiinkuljetukset

Tampereelta 200 vuoden takaa lähtöisin oleva Finlayson on vahvassa iskussa korona-aikanakin.
Petteri Mäkinen

Petteri Mäkinen

200 vuotta täyttävä Finlayson kasvatti myyntiään 747 prosentilla verkkokaupassa korona-aikana.

Koronaviruksen aiheuttama poikkeustila sulki Finlaysonin kaikki yli 25 myymälää eri puolella Suomea. Kodintekstiiliyritys reagoi muuttuvaan markkinatilanteeseen tuomalla myyntiin kankaisia kasvomaskeja. Finlaysonin verkkokaupan myynti kasvoikin huhti-toukokuussa räjähdysmäiset 747 prosenttia.

Finlayson sulki maaliskuussa myymälöidensä ovet asiakkaidensa turvallisuuden ja yrityksen taloudellisen vakauden takaamiseksi.

– Toimme verkkokauppaan turvalliset ja ilmaiset kotiinkuljetukset, myymme suojaavia kangasmaskeja ja olemme tehneet ihmisten auttamiseen tähtääviä kampanjoita, Finlaysonin myyntijohtaja Mikko Koponen summaa yhtiön tiedotteessa.

Keskiviikkona 10.6. aukeaa ensin 10 pysyvää myymälää ja 4 pop-up-myymälää.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.