Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Satakunnankadun ruuhkat vähenivät – Ongelma ratkesi tietokoneella!

Oliko Hämeenkadun itäpään avaaminen henkilöautoille sittenkin hätiköity päätös? Satakunnankadun ruuhkat ovat jo vähentyneet, sillä alueen liikennevaloja säätelevää ohjemaa on ohjelmoitu uudelleen useampaan kertaan.

Kaupunkiympäristön kehittämisyksikössä työskentelevä projektipäällikkö Mika Kulmala kertoo, että Satakunnankadun alueen liikennevaloja ohjataan adaptiivisella liikennevalo-ohjausjärjestelmällä, jonka nimi on ImFlow.

– Ohjelman mallipohjaa on muutettu sen jälkeen, kun liikenne alkoi tasaantua tunnelin avaamisen jälkeen, Kulmala kertoo.

Vihreiden osuutta on lisätty muun muassa niille, jotka kääntyvät Lapintieltä Satakunnankadulle. Iltapäiväruuhkan aikaan Lapintieltä Satakunnankadulle kääntyvien vihreiden osuutta on lisätty 10 prosentista 30 prosenttiin. Tällä hetkellä Lapintieltä pääsee kääntymään Satakunnankadulle varsin liukkaasti, eikä Lapintielle synny pitkää autojonoa niin kuin tunnelin avaamispäivänä.

Liikenne ei puuroudu myöskään Satakunnankadulla.