Tamperelainen MarkkinointiAkatemia on antanut varoituksen työntekijälleen, joka on yrittänyt hyödyntää pääministeri Sanna Marinia (sd.) yrityksen markkinoinnissa.
Marinin avopuoliso on yhtiön markkinointijohtaja Markus Räikkönen. Asia nousi ensimmäistä kertaa esille Talouselämä-lehden verkkosivujen jutussa.
– Yhtiönä emme missään tapauksessa käytä tällaisia epäasiallisia keinoja markkinoinnissa. Emme hyväksy tällaista toimintatapaa työntekijöiltämme, MarkkinointiAkatemian toimitusjohtaja Mikko Pulkkila sanoo julkisuuteen toimitetussa tiedotteessa.
Yhtiön tekemän selvityksen mukaan yksittäisissä asiakassähköposteissa ja -keskusteluissa on noussut esiin, että viestintäjohtajan avopuoliso on pääministeri Sanna Marin.
Tämän tiedon hyödyntäminen markkinoinnissa ei ole Pulkkilan mukaan yhtiön ohjeistuksen mukaista, eikä toimintatapaa olisi missään nimessä hyväksytty.
– Tulemme käsittelemään viestintää ja markkinointia henkilöstön kanssa, ja käymme tarvittaessa lisäkeskusteluja, jotta tulevaisuudessa voidaan toimia paremmin, Pulkkila kommentoi asiaa tiedotteessa.