"Emme missään tapauksessa käytä tällaisia epäasiallisia keinoja..." – MarkkinointiAkatemia siirsi pääministerin nimeä markkinoinnissaan hyödyntäneen työntekijän toisiin tehtäviin

Pekka Ruissalo

Pekka Ruissalo

Tamperelainen MarkkinointiAkatemia on antanut varoituksen työntekijälleen, joka on yrittänyt hyödyntää pääministeri Sanna Marinia (sd.) yrityksen markkinoinnissa.

Marinin avopuoliso on yhtiön markkinointijohtaja Markus Räikkönen. Asia nousi ensimmäistä kertaa esille Talouselämä-lehden verkkosivujen jutussa.

– Yhtiönä emme missään tapauksessa käytä tällaisia epäasiallisia keinoja markkinoinnissa. Emme hyväksy tällaista toimintatapaa työntekijöiltämme, MarkkinointiAkatemian toimitusjohtaja Mikko Pulkkila sanoo julkisuuteen toimitetussa tiedotteessa.

Yhtiön tekemän selvityksen mukaan yksittäisissä asiakassähköposteissa ja -keskusteluissa on noussut esiin, että viestintäjohtajan avopuoliso on pääministeri Sanna Marin.

Tämän tiedon hyödyntäminen markkinoinnissa ei ole Pulkkilan mukaan yhtiön ohjeistuksen mukaista, eikä toimintatapaa olisi missään nimessä hyväksytty.

– Tulemme käsittelemään viestintää ja markkinointia henkilöstön kanssa, ja käymme tarvittaessa lisäkeskusteluja, jotta tulevaisuudessa voidaan toimia paremmin, Pulkkila kommentoi asiaa tiedotteessa.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut