"Meidän tietääksemme ruoka ei ole loppumassa kesken" – Hävikkiruokapalvelun myynti kolminkertaistui koronan keskellä

Pekka Ruissalo

Ihmiset ostavat tällä hetkellä verkosta eniten pastaa, ruoanlaittotuotteita, ketsuppia, wc-paperia ja kastikkeita.

Asiasta tiedottaa suomalainen hävikkiruokapalvelu Fiksuruoka.fi. Sen myynti lähes kolminkertaistui tämän viikon aikana. Normaalia enemmän ostettiin esimerkiksi ruoanlaittotuotteita, pastaa ja riisiä, ketsuppia ja kastikkeita, wc-paperia sekä naposteltavia.

Verkkokauppa myy normaalisti kuukausittain noin 15 000 pakettia, jotka tulevat noin 200 tavarantoimittajalta.

– Nyt sekä tilaus-, että asiakasmäärä ovat lähes kolminkertaistuneet. Joidenkin tuotekategorioiden myynti on jopa viisinkertaistunut, Fiksuruoka.fi:n toimitusjohtaja Juhani Järvensivu sanoo.

Vaikka myynnin kasvu on yrityksen kannalta vaikeiden aikojen keskellä toki positiivinen asia, asiassa on toinenkin puoli.

– Tänä vuonna tavoitteemme on vähentää yli 2 miljoonaa kiloa ruokahävikkiä. Tilaamalla ruokaa meiltä, vähentää Suomen ruokahävikkiä ja säästää rahaa. Ruoakaostosten suunnittelu viikon parin tarpeiksi ja ruoan tilaaminen verkosta kotiin on näinä aikoina erittäin fiksua. Mutta liian paljon tilaaminen taas voi aiheuttaa hävikkiä, Järvensivu pohtii.

– Meidän tietääksemme ruoka ei Suomessa ole loppumassa kesken.

Kommentoi

Uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut