Tamperelainen vaatemerkki päätyi pääministeri Sanna Marinin päällä Vogue-lehteen – Kauppalehti: "Positiivinen näkyvyys on aina omiaan kasvattamaan myyntiä"

Pekka Ruissalo

Pääministeri Sanna Marinin (sd.) näkyvyys on näkynyt myönteisesti tamperelaisen Uhana Designin myynnissä. Kansainvälistäkin laajentumista havitteleva yritys on saanut viime viikkoina paljon huomiota, kun Marin oli brittiläisen Vogue-lehden kuvauksissa Uhanan mekossa.

Lisähuomiota tuli jutun kuvaajan kautta: kuvat otti arvostettu brittikuvaaja Anton Corbijn, jolla on pitkä historia myös musiikkivideoiden ja elokuvien maailmassa.

Näytä tämä julkaisu Instagramissa.This is not April's fool: Our dress is in British Vogue! #Repost @britishvogue ・・・ “In every position I’ve ever been in, my gender has always been the starting point. I hope one day it won’t be an issue, that this question won’t be asked. I want to do as good a job as possible. I’m no better and no worse than a middle-aged man.” As the world’s youngest female prime minister, @SannaMarin is, for many, a symbol of progression and hope. In the May 2020 issue of #BritishVogue, the 34-year-old diplomat and mother tells @Sirin_Kale about sitting at the helm of a five party, left-wing, female-led coalition government, how she balances work and home life and her ambitious plans for the future of Finland. See the full story in the new issue, on newsstands and available for free digital download Friday 3 April, and click the link in bio to read the full interview now. #SannaMarin photographed by @AntonCorbijn4Real and styled by @JuliaBrenard, with hair and make-up by @EmmaBentleyMakeUp. #uhanadesign #uhana #mirageknitdressHenkilön Uhana (@uhanadesign) jakama julkaisu Huhti 1, 2020 kello 11.33 PDT

Pääministerin vaatevalinta tuli Uhanalle hieman yllätyksenä.

Asiasta kertoo Kauppalehti verkkosivuillaan.

– Tiesimme, että mahdollisesti näin voisi olla, mutta emme olleet siitä ollenkaan varmoja. Tiesimme, että kuvauksissa oli mukana meidän vaatteitamme, kertoo Hanna Virkamäki, toinen Uhana Designin perustajista Kauppalehden mukaan.

Vogue-lehti huomioi Uhanan myös Instagramissa. Kyselyitä on sittemmin tullut ulkomailta saakka.

– Positiivinen näkyvyys merkin ympärillä on aina omiaan kasvattamaan myyntiä. Toki meidän mielestämme on ihanaa, että mekkomme oli Voguessa ja vieläpä Sanna Marinin päällä, Virkamäki sanoo.

Kommentoi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut