Nordea palkkaa lisää väkeä Tampereella – "Tavoitteena on, että asuntolainaneuvotteluihin pääsee 1–3 arkipäivässä"

Nordea palkkaa lisää Tampereelle. Arkisto/Riina Haapala

Petteri Mäkinen

Nordea vahvistaa asiakaspalvelun resurssejaan Tampereella.

Syksyn aikana rekrytoidaan noin 20 asiakasneuvojaa, joista merkittävä osa keskittyy hoitamaan asuntolainaneuvotteluja.

– Tampere on yksi Suomen keskeisiä kasvukeskuksia, jossa asuntomarkkinat ovat vilkkaat. Haluamme taata asuntolaina-asiakkaillemme nopean palvelun tärkeässä, omaa kotia koskevassa asiassa. Tavoitteenamme on, että lainaneuvotteluihin pääsee 1–3 arkipäivässä, sanoo Tampereen toimipaikan johtaja Elina Lampinen

Nordean Tampereen toimipisteeseen rekrytoidaan kaiken kaikkiaan kymmenkunta asuntorahoitusneuvojaa. He tulevat palvelemaan paitsi Tampereen alueen asiakkaita fyysisissä tapaamisissa, myös verkkotapaamisten välityksellä asuntolaina-asiakkaita ympäri Suomen.

Lampisen mukaan viime kuukausina asuntolainojen kysyntä on ollut voimakasta, mistä syystä lainaneuvotteluihin pääsyä on aika ajoin joutunut odottamaan. Tällä hetkellä lainaneuvotteluihin pääsee alle viikossa.

– Näillä rekrytoinneilla halutaan varmistaa mahdollisimman nopea asuntolainaprosessi asiakkaalle tilanteessa, jossa uusi koti on löytynyt, Lampinen kiteyttää.

Tampereelle perustetaan lisäksi uusi yksikkö palvelemaan Nordean asiakkaita etäneuvontana jokapäiväisissä pankkiasioissa. Tähän yksikköön palkataan niin ikään kymmenkunta asiakasneuvojaa. Jo nyt Tampereella toimii kolme etäpalveluita tarjoavaa neuvontatiimiä.

– Kaiken kaikkiaan kyseessä on mittavin rekrytointiponnistuksemme vuosikausiin. On hienoa, että voimme kasvattaa Tampereen alueen henkilöstövahvuutta, sanoo Tampereen toimipaikan johtaja Tomi Tulonen

Uusien rekrytointien jälkeen Nordea palvelee henkilöasiakkaitaan Tampereelta käsin noin 160 työntekijän voimin. Kun mukaan lasketaan yrityspankin ja Private Banking -palveluiden henkilöstö, työntekijöiden kokonaismäärä kasvaa reilusti yli kahteen sataan.

Alkukesällä keskustelua herättivät Tampereen kassakonttoreiden uudet aukioloajat. Nykyään kassapalveluita tarjotaan kolmena arkipäivänä viikossa. Kahtena muuna päivänä Nordean työntekijät jalkautuvat mm. kirjastoihin antamaan digiopastusta.

– Pyrimme omalta osaltamme ehkäisemään kansalaisten digisyrjäytymistä tarjoamalla neuvontaa. Tämä on tärkeää, sillä koko yhteiskunta digitalisoituu, eivät pelkästään pankkipalvelut. Moni opastusta saanut huomaa, että pankkiasioiden hoitaminen on paljon helpompaa, kun ei tarvitse lähteä konttoriin, Tomi Tulonen sanoo.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.