Suomalainen ginipullo ja -etiketti niittävät mainetta maailmalla – "Nyt nousee mustikka"

Jari Pietiläinen

Arctic Blue Ginin muotoilu on voittanut kultamitalin kansainvälisessä International Wine & Spirit Competition -brändikilpailussa. Käsityöginin suomalaisuutta hehkuvan etiketin on suunnitellut Luova Työmaa.

Suomalaisen laatutisleen menestystarina saa jatkoa. Viime keväänä maailman parhaaksi giniksi valitun Arctic Blue Ginin etiketti ja pullo saavuttivat tällä kertaa kultamitalin kansainvälisesti arvostetussa International Wine & Spirit Competition -kilpailussa.

Käsityönä valmistetun ginin etiketti, typografia ja muotoilu saivat kultaa maininnalla Spirits Artwork and Bottle Design Gold Outstanding 2018.

– Kultamitali on loistava osoitus, kuinka suomalaista muotoilua arvostetaan kansainvälisesti juomien maailmassa. Etiketti on tärkeä osa Arctic Blue Ginin tuotekokonaisuutta, kertoo Arctic Blue Ginin brändijohtaja Mikko Spooftiedotteessa.

– Ainutlaatuinen suomalainen luonto ja sen tarjoamat aidot raaka-aineet muodostavat arvoperustan, joka välittyy tuotteen ulkoasussa. Etiketti ja pullo heijastavat brändin korkeaa laatua ja arvoja. Suomalainen mustikka nousee kokonaisuudessa edukseen puhtaan valkoiselta pohjalta, Spoof perustelee.

Ilomantsissa Pohjois-Karjalassa valmistettava Arctic Blue Gin palkittiin alkuvuodesta maailman parhaana gininä eli Spirit of the Year -palkinnolla kansainvälisessä World Spirits Awards -kilpailussa. Se sai myös Double Gold -luokituksen.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.