Restamaxin uusi nimi on NoHo Partners – Tavoitteena yli 600 miljoonan euron liikevaihto

Restamax Oyj muuttaa nimensä NoHo Partners Oyj:ksi. NoHo Partners syntyy sanoista Nordic Hospitality Partners, jotka viestivät yhtiön vahvuuksista ja identiteetistä entistä paremmin. Yhtiö on samalla päivittänyt strategiansa ja keskipitkän aikavälin tavoitteensa ja tavoittelee yli 600 miljoonan euron liikevaihtoa vuoden 2021 loppuun mennessä.

Kulunut vuosi on ollut Restamaxille merkittävien muutosten aikaa, kun se on laajentanut toimintaansa Tanskaan sekä integroitunut laaturavintoloistaan tunnetun Royal Ravintoloiden kanssa muodostaen vahvan markkina-aseman myös pääkaupunkiseudulla.

Yhtiön visiona on olla Pohjois-Euroopan merkittävin ravintola-alan yhtiö.

NoHo Partnersin toimitusjohtaja Aku Vikströmin mukaan nimenmuutos on uuden aikakauden alku kahden yhtiön innostavalle tarinalle.

– Uusi nimemme, NoHo Partners, kertoo toimintamme ytimen. Nordic viestii tulevaisuuden kasvumarkkinastamme sekä maailmalla arvostetusta ja kiinnostavasta pohjoismaisesta laadusta. Hospitality kuvaa haluamme laajentua perinteisen ravintolaliiketoiminnan ulkopuolelle. Partners eli yhtiökumppanimalli on koko toimintamme perusta ja keskeisin kilpailuetumme. Haluamme olla houkutteleva kumppani kunnianhimoisille tekijöille.

NoHo Partnersin lähivuosien tavoitteena on paitsi kansainvälistyä, myös laajentaa toimintaa esimerkiksi isoihin tapahtumiin ja uudentyyppisiin digitaalisiin myyntikanaviin.

– Digitaalisuudella tulee olemaan merkittävä rooli uudessa strategiassamme. Uskomme että käynnissä oleva murros avaa paljon mahdollisuuksia vahvoille ja innovatiivisille toimijoille, Vikström lisää.

Keväällä 2019 yhtiö avaa yhteistyössä Ville Relanderin, Richard McCormickin ja Alex Niemisen kanssa Yes Yes Yes -ravintolat Kööpenhaminaan ja Berliiniin. Saksassa NoHo Partners perustaa uuden yhtiön kasvisruoasta tunnetun ja Michelin-tähdellä palkitun Cookies Cream -ravintolan omistajien kanssa.

Yhtiön Kööpenhaminassa toimivat Cock’s & Cows- sekä The Bird -ravintolat täydentyvät yritysoston myötä kolmella tunnetulla cocktailbaarilla, joista yksi on Kööpenhaminassa ikonisen aseman saavuttanut Ruby. Lisäksi NoHo Partners avaa Pohjoismaiden parhaana pizzeriana palkitun Pizzeria Lucan Kööpenhaminaan.

– NoHo Partnersin ydinajatus perustuu yrittäjämäiseen intohimoon ja tekemiseen. Partneriemme paikallistuntemus, näkemys ja kokemus ovat ratkaisevassa roolissa jatkossakin niin Suomessa kuin ulkomailla, Vikström toteaa.

NoHo Partnersin tavoitteena on saavuttaa yli 600 miljoonan euron liikevaihto ja noin 7,5 prosentin liikevoittomarginaali vuoden 2021 loppuun mennessä. Ravintolasegmentin tavoitteena on saavuttaa noin 350 miljoonan euron liikevaihto ja noin 8 prosentin liikevoittomarginaali. Henkilöstövuokraussegmentin tavoite on saavuttaa noin 300 miljoonan euron liikevaihto ja noin 6,5 prosentin liikevoittomarginaali. Konserni tulee tarkentamaan tilikauden arviota vuosittain neljännen kvartaalin tulosjulkistuksen yhteydessä.

Lisää aiheesta

Lue lisää aiheesta

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Mistä tänään puhutaan?

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut