Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Tampere lanseeraa uuden tapahtumakeskittymän – Tampere CED lupaa kaiken tarpeellisen 10 minuutin kävelymatkan sisälle

Tampereelle perustetaan tapahtumakeskittymä Congress & Events District Tampere eli Tampere CED.

Se muodostaa kaupungin keskustaan palvelujen ja ammattilaisten keskittymän, jossa kaikki tarpeellinen sijaitsee 10 minuutin kävelymatkan säteellä.

Sen avulla Tampere aikoo tavoitella uudella tavalla kansainvälistä huomiota ja houkutella kaupunkiin lisää suurtapahtumia.

Tapahtumakeskittymässä on mukana lukuisia tapahtumapaikkoja, hotelleita ja ostoskeskuksia: kulttuuri- ja kongressikeskus Tampere-talo, Tullikamarin Pakkahuone ja Klubi, Technopolis Yliopistonrinne, Tampereen yliopisto, Tampereen stadion, vuonna 2021 valmistuva Tampereen Kannen areena, hotelliketjut Marriott, Scandic, Lapland Hotels ja Sokos Hotels sekä Ratinan ja Tullintorin kauppakeskukset. Mukana yhteistyössä on myös Tampereen kaupungin matkailuyhtiö Visit Tampere Oy.

– Tampere CED:n brändi rakennettiin voidaksemme myydä entistä tehokkaammin Tamperetta huipputapahtumien pitopaikkana kansainvälisille tapahtumajärjestäjille. Täältä löytyvät maailmanlaajuisesti kiinnostavat puitteet erilaisiin konferensseihin ja bisnestapahtumiin mutta myös jättimäisiin urheilu- ja kulttuuritapahtumiin, kertoo kulttuuri- ja kongressikeskus Tampere-talo Oy:n toimitusjohtaja Paulina Ahokas

– Tampereella on laadukkaat tilat kahden hengen kokoushuoneesta kymmenien tuhansien osallistujien stadioniin. Alan ammattilaisilla on kymmenien vuosien kokemus tapahtumajärjestämisestä. Tampereen monipuolinen kulttuuritarjonta ja aktiviteetit kiinnostavat tapahtumayleisöä myös tilaisuuden ulkopuolella. Ja kaikki tämä vielä vahvasti ympäristötietoisessa kaupungissa, puhtaan luonnon ympäröimänä, järvien ja metsien keskellä, sanoo Tampere-talon myynti- ja markkinointipäällikkö Marjut Heinonen

Tapahtumapaikan sijainti on tärkeää kansainvälisille tapahtumajärjestäjille. Ajatuksen aon se, että liikkuminen Tampere CED:n tiiviillä ja kattavalla tapahtuma-alueella on nopeaa. Myös maailmanlaajuisesti katsottuna Tampere sijaitsee keskellä maailmankarttaa: Suomeen lentää reilussa kahdeksassa tunnissa sekä New Yorkista että Pekingistä. Lisäksi turvallinen suomalainen tapahtumaympäristö, vahva ympäristötietoisuus ja haasteista lamaantumaton asenne eivät ole maailmalla itsestäänselvyyksiä.

– Kun lähdetään markkinoimaan maailmalle, tulee myyntimateriaalien olla nopeasti purevia, erottuvia ja mieleen jääviä. Kun on herätetty tunnereaktio, asia myös jää mieleen, Tampere CED -kokonaisuuden markkinointimateriaalit ja brändisuunnittelun toteuttaneen Creative Cruen luova johtaja Sami Nieminen summaa.

– Kun Tampereen vahvuudet ja ydinsanoma saadaan tiivistettyä nopeasti, tapahtumapäättäjät vakuutetaan tuomaan yleisönsä juuri tänne, Nieminen jatkaa.

– Pitää osata luopua suomalaisesta vaatimattomuudesta ja kertoa maailmalle niistä puitteista, huippuosaamisesta ja elämyksellisyydestä, jonka me tamperelaiset jo tunnemme, muistuttaa Paulina Ahokas.

Tampere CED on jo käynnistänyt tapahtumien myynnin vuodelle 2021 ja keskittymän tarjontaa on ehditty esittelemään muun muassa Isossa-Britanniassa.