Pirkanmaan Osuuskauppa julkisti uudet suunnitelmat Stockan alakertaan: Näin Food Market Herkku uudistuu lähes kokonaan syksyyn mennessä

Uudistettu Food Market Herkku on yhdistelmä kauppahallia, herkkukauppaa ja bistroa, lupaa Pirkanmaan Osuuskauppa.

Entinen Stockmannin ruokaosasto avautuu uudistettuna syksyllä.

– Tuomme manselaisille jotain, mitä täältä on aiemmin puuttunut. Pistän ensimmäisenä lusikkani kaupungin parhaaseen kalasoppaan. Sen loihtivat Bistro ja Michelin-palkittu huippukokki Eero Vottonen, toimialajohtaja Mirkka Saikanmäki hehkuttaa.

Syksyn tullen myös Food Market Herkun valikoima laajenee.

– Tuomme vahvasti ruoanlaiton peruselementtejä vaikkapa maustamiseen ja öljyihin, ryhmäpäällikko Mikko Korpela lupaa.

Herkun palvelutiskeiltä saa edelleen valmisruokaa, leipää ja konditoriatuotteita, mm. herkullisia leivoksia ja juurileipiä.

– Nykyisistä vahvuuksista on pidetty kiinni: meillä on edelleen kaupungin paras juustotiski, laajan valikoiman palveleva kalatiski ja tasokas lihatiski dry age-lihoineen, Korpela lupaa.

Herkun visuaalinen ilme muuttuu. Nyt korostuvat luonnonläheisyys, murretut värit, juurevuus, aitous ja välittömyys.

– Uudistuksen odottaminen on ollut rankkaa Herkun henkilökunnalle. Aina ei asiakas ole aistinut hyvää fiilistä, emmekä ole olleet riittävästi henkilökunnan tukena. Tähän saadaan nyt muutos. On ollut hienoa nähdä, miten sitoutuneita henkilökunta silti on omaan työhönsä, ammattitaitoista porukkaa, Saikanmäki kiittelee.

Myymälässä kiireiset ostajat huomioidaan pikakassoilla sekä nopeiden välipalojen ja lounasvaihtoehtojen sijoittelulla. Tilasta tehdään avarampi ja selkeämpi. Tällaiset seikat tekevät ostosreissusta helpomman ja nopeamman.

– Aina ei ole aikaa kokkailulle. Peukutan laadukkaita valmisruokavaihtoehtoja, kuten Herkun pizzoja, täyttyjä leipiä, prepsejä ja bowleja, Korpela vinkkaa.

Kun Food Market Herkku siirtyi Pirkanmaan Osuuskaupalle, keskityttiin saattamaan prosessit kuntoon. Sillä ei lunastettu asiakkaiden luottamusta.

– Ollaan ravisteltu itseämme muistamaan, että asiakashan on meillä se tärkein. Senpä vuoksi kutsumme online-yhteisöön Food Market Herkun kehittämisestä kiinnostuneita. Rakkaus ruokaan roihahtaa uudelleen, Saikanmäki lupaa.

Merkittävä osa Herkun tappiosta on syntynyt hävikistä, joka ei ole ollut tämän päivän kaupan vastuullisuusvaatimusten tasolla.

– Olemme kehittäneet Food Market Herkkuun hävikkijarruja, eli hävikkiä on pystytty vähentämään S-ryhmän logistiikka- ja analytiikkaratkaisuilla. Tämä on tärkeää, jotta pystymme pitämään valikoiman monipuolisena, Saikanmäki kertoo.

Herkussa on myös Zero waste -alennuskäytäntö tuotteille, joiden viimeinen käyttöhetki lähestyy.

– Jokainen voi tehdä kauppareissulla vastuullisia valintoja myös poimimalla alennetun tuotteen, säästämällä omaa lompakkoa ja auttamalla samalla meitä hävikin minimoinnissa, Korpela kiteyttää.

Kansainvälisesti arvostettu IGD listasi jo uudistuneen Helsingin Food Market Herkun tuoreeltaan maailman 16. kiinnostavimman ruokakaupan joukkoon.

Lisää aiheesta

Lue lisää aiheesta

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Mistä tänään puhutaan?

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut