Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Ylöjärvi-monopoli sai nimen – Ehdotuksia tuli yhteensä 125

Uuden Ylöjärvi-kaupunkipelin nimeksi on valittu yli 100 ehdotuksen joukosta ”Ylöjärven Pohatta”.

Nimi kuvaa hyvin pelin ideaa, leikkimielistä kilpailua paikallisten yritysten omistamisesta, tiivistävät pelin toteuttajat, Pirkanmaan Nuorkauppakamari, Ylöjärven kaupunki ja Ylöjärven Yrityspalvelu Oy.

Ylöjärven Pohatassa pelaajat pääsevät tutustumaan Ylöjärven paikallisiin yrityksiin sekä tunnettuihin maamerkkeihin. Pelissä kenestä tahansa voi tulla ylöjärveläisen yrityksen osakkeenomistaja. Koko perheelle tarkoitettu ”monopolimainen” lautapeli julkaistaan joulumarkkinoille 2019.

Ylöjärven Pohatta -ehdotuksia tuli kaksi ja molemmat ehdottajat palkitaan Pohatta-pelillä.

Ylöjärven Pohatta -peli on osa Ylöjärven 150-vuotisjuhlavuotta.

– Peli tarjoaa mielenkiintoisen ja kekseliään tavan toteuttaa kaupunkimarkkinointia. Lisäksi kaupunkipeli on uudenlainen tapa tuoda esiin paikallista osaamistamme, Ylöjärven kaupunginjohtaja Jarkko Sorvanto ja Ylöjärven Yrityspalvelu Oy:n toimitusjohtaja Timo Isolähteenmäki toteavat.

– Koko perheen peli toimii loistavana lahjaideana yrityksille, heidän yhteistyökumppaneilleen ja paikallisille kuluttajille, kertoo projektipäällikkö Virpi Mäkelä Pirkanmaan Nuorkauppakamarista.

– Lisäksi peli on oivallinen tapa lisätä paikallistuntemusta ja tutustua oman lähialueen yrityksiin ja palveluihin. Oman lähialueen palvelujen kuluttaminen on tehokkain tapa lisätä paikkakunnan elinvoimaa ja hyvinvointia.

Nuorkauppakamarit ovat aiemmin olleet toteuttamassa vastaavia pelejä Kankaanpäässä nimellä Kankaanpään Kunkku ja Raumalla nimellä Rauma Neuvos).

Vastauksia maalis-huhtikuussa toteutettuun kyselyyn tuli 103 ja ne sisälsivät 125 nimiehdotusta.