Tampereen uudessa Marriottissa yksityiskohtia on hiottu vuosikymmeniä – "Meillä ei voida päättää, että huoneet maalataan aamulla pinkiksi."

Uudessa Courtyard by Marriottissa on viime viikot on hiottu yksityiskohtia muun muassa aamiaisaulassa, kertovat hotellinjohtaja Ville Virkki ja myyntipäällikkö Kiki Koskinen. Petteri Mäkinen

Petteri Mäkinen

Tampere-talon kupeessa tiistaina avattu Courtyard by Marriott Tampere City on hotelli, jonka yksityiskohtia on hiottu vuosikymmeniä yli tuhannessa hotellissa eri puolilla maailmaa.

Kikkailua tärkeämpää on tasalaatuisuus.

– Marriottilla on yli 135 miljoonaa kanta-asiakasta. Heillä on kovat odotukset. He haluavat, että asiat ovat kunnossa Shanghaissa ja Tampereella. Tarkkuus ja yksityiskohdat ovat laatua, kertoo hotellin myyntipäällikkö Kiki Koskinen

Maailman suurimman hotelliyhtiön Marriottin Courtyard-brändi on tarkoitettu ennen kaikkea liikematkustajille.

Vuonna 1983 perustetun Courtyard-brändin hotelleja on eri puolilla maailmaa lähes 1200.

Tampereellakin yhtä sviittiä lukuun ottamatta hotellin 229 huonetta ovat käytännössä samanlaisia. Noin puolessa huoneista vuoteet ovat yhdessä ja puolessa erikseen.

Koskisen mukaan yksityiskohdat on hiottu niin, että liikematkustaja voi keskittyä oleelliseen eli tehokkaaseen ajankäyttöön ja hyviin yöuniin.

Pistokkeet ja liittimet eivät lopu kesken ja lattiat on kokonaan matotettu, ettei kopina häiritse.

– Pääkohderyhmämme on paljon matkustavia liikematkustajia. He haluavat, että huoneissa kaikki on paikoillaan, selittää hotellinjohtaja Ville Virkki.

Marriottin maailmassa ei sooloilla ja sovelleta. Aiemmin lähes naapurissa omaa Dream Hostelliaan pyörittänyt Virkki on valmistautunut avaamiseen käymällä 86 erilaista Marriott-kurssia. Koskisella luku on jo yli 130.

– Meillä ei voida päättää, että huoneet maalataan aamulla pinkiksi, naurahtaa hotellinjohtaja.

Virkin mukaan talo on ollut valmis ja useamman viikon. Viimeiset viikot on koulutettu henkilökuntaa ja hiottu yksityiskohtia.

Ravintolan lisäksi hotellissa on kuntosali. Keittiötä vetää Tullin Saunasta tuttu Sakari Savolainen

Hotellissa satsataan monipuoliseen aamiaiseen, päivällä tarjoillaan bisneslounasta pöytiin ja illalla bistrohenkisesti muun muassa hampurilaisia ja salaatteja.

– Tämä on hyvä paikka poiketa syömään tai drinkille vaikka ennen konserttia, markkinoi Koskinen.

Virkin mukaan hotelli tavoittelee ensimmäisen vuoden aikana 60 prosentin täyttöastetta. Ensimmäinen ryhmä tulee hotelliin jo tällä viikolla. Tampere-talo on ollut tärkeänä myyntiapuna. Myös Tampere-taloon konsertteihin tulevat vapaa-ajanmatkustajat ovat hotellille tärkeä kävijäryhmä.

– Hyödymme kumpikin toisistamme. Me saamme Tampere-talon kautta asiakkaita, mutta Tampere-talo saa meidän avulla mahdollisuuden hakea kongresseja, joissa on ehtona samassa yhteydessä oleva hotelli, havainnollistaa Koskinen.

Kommentoi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut