Lukijalta | Verohallinto pahoittelee Tellervo Tuomiselle – "Pitkät jonotusajat eivät tällä hetkellä johdu henkilökunnan, vaan palvelutiskipaikkojen puutteesta"

Tellervo Tuominen kirjoitti 17. heinäkuuta Tamperelaisessa verotoimistossa asioimisestaan.

Pahoittelemme sitä, että asiointi Tampereen verotoimistossa ei ole sujunut parhaalla mahdollisella tavalla.

Ajanvaraus on päätoimipaikoilla, mukaan lukien Tampereella, tällä hetkellä mahdollista vain ulkomaalaisten asiakasryhmien Suomeen rekisteröinnille. Palvelemme aina kaikki vuoronumeron ottaneet asiakkaat.

Digi- ja väestötietovirasto muutti kanssamme samoihin tiloihin 1. heinäkuuta. Samoissa tiloissa palvellaan siis nykyään sekä Verohallinnon että DVV:n asiakkaita.

Tiloissa on käynnissä remontti, jotta yhteisistä asiakaspalvelutiloista saataisiin toimivammat. Remontista aiheutuu aika ajoin meluhaittaa. Sen on määrä valmistua elokuussa. Pitkät jonotusajat eivät tällä hetkellä johdu henkilökunnan, vaan pikemmin palvelutiskipaikkojen puutteesta. Remontin jälkeen palvelutiskipaikkoja on nykyiseen verrattuna enemmän, minkä toivomme sujuvoittavan palvelua ja lyhentävän jonotusaikoja.

Verohallinto ei omista kyseistä kiinteistöä, joten emme valitettavasti pysty vaikuttamaan alueen pysäköintimaksuihin.

Vain harva asia vaatii verotoimistossa käyntiä. Viime vuonna noin 91 prosenttia veroasioista hoidettiin OmaVerossa, kahdeksan prosenttia puhelimitse ja vain prosentti käymällä verotoimistossa.

Jos OmaVeron käyttäminen ei ole mahdollista tai tunnu luontevalta, verotoimiston lisäksi on mahdollista asioida Verohallinnon puhelinpalvelussa, joka on auki arkisin heinäkuussa kello 9–15.

Kirjoittaja on Sisä-Suomen verotoimiston ryhmäpäällikkö

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Mistä tänään puhutaan?

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut