Lukijalta: Silta yhdistää keskustan Särkänniemeen – "Keskustasta tulevat ihmiset pääsisivät kulkemaan suoraan huvipuiston alueelle, tuomaan rahaa siis Tampereen kaupungin tytäryhtiölle."

Ilpo Sirniö valittaa Särkänniemen kaavasta launataina Tamperelaisessa omituisella, mutta tutulla logiikalla.

Särkänniemen kaavan valmistelussa on ollut suurimpana yhteistyötahona Tampereen omistama Särkänniemi, jonka ei pitäisi olla kenellekään yllätys. Särkänniemi on varmasti tutkinut tarkkaan asiakkaidensa saapumistapoja ja todennut, että heillä on parempaakin käyttöä arvokkaalle maa-alalle kuin parkkipaikka.

Jatkossa vielä suurempi osa asiakkaista saapuisi julkisilla, jos Sirniö itsekin kaupunginvaltuutettuna edistäisi samalla innolla Amurin lähijunaseisaketta, kuin yksityisautoilun saavutettujen etujen säilyttämistä.

Tällä kaudella yhdyskuntalautakunnan enemmistö on muistuttanut päätöksineen enemmän Autoliiton paikallisjärjestöä, kuin Tampereen etuja ajavaa lautakuntaa.

Uuden sillan tarpeellisuuden ihmettely on myös outoa. Siltaa ehdotetaan yhdistämään keskusta Särkänniemen alueeseen ja sitä pitkin keskustasta tulevat ihmiset pääsisivät kulkemaan suoraan huvipuiston alueelle, tuomaan rahaa siis Tampereen kaupungin tytäryhtiölle. Siltaa ei esitetä missään yhteydessä rantakävelysiltana.

Onkohan Sirniöllä mennyt sekaisin kaavassa esitetty uusi silta ja pohjoisin Näsinsilta, jota ollaan muuttamassa maisemasillaksi kävelijöille?

Keskustasta tulevat ihmiset pääsisivät kulkemaan suoraan huvipuiston alueelle, tuomaan rahaa siis Tampereen kaupungin tytäryhtiölle.

Särkänniemen naapurissa asuvana kannatan kaavaehdotusta sellaisenaan ja toivon, että tämä vuosia jatkunut viivyttely ja autoilun edunajajien itkuvirret haudataan nopeasti, eikä tahallaan sabotoida ja hidasteta kaupungin läntisen keskustan kehitystä.

Jukka Ollikainen

Tampere

Kommentoi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.