Näin voisi mennä ratikkalinjaus Lielahdessa

Pekka Salmi on oikealla asialla ja olen hänen kansaan lähes samaa mieltä, että ratikan ei ole tarkoitus kiertää asutus- ja kauppakeskuksia mahdollisimman kaukaa, koska se ei ole häiriöliikennettä, kuten autoilu ja lentäminen.

Ratikkaa käyttävien toiveet on siis etusijalla, ei linjan pituus. Kiiskot ovat siltikin halpa kustannus, ei siis ole oikotietä onneen..

Oma linjausehdotukseni kaupungista päin katsoen on seuraava: saapuminen Lielahteen pääradan varressa vanhan rautatiesillan yli Lielahden alueelle, siitä keskellä Enqvistinkatua Lielahdenkadulle ja sen itäpuolta Meesankadulle ja siitä perille Federleynkatua pitkin.

Tuleva uusi haara jatkaisi Enqvistinkadun päästä Turvesuonkadun varrella Ylöjärvelle ja Tesomalle kunhan aikaa kuluu ja ratikka näyttää tehonsa.

Reima Hakulinen

Kommentit (1)

Kommentit

"saapuminen Lielahteen pääradan varressa vanhan rautatiesillan yli Lielahden alueelle,..."

Tätä samaa olen ehdottanut, mutta jostain syystä se vanha rautatiesilta ei kiinnosta päättäjiä.

Ertsu

Lukijalta

Tällä palstalla julkaistaan lukijoiden mielipidekirjoituksia.

Tervetuloa Tamperelaisen blogeihin

Tamperelainen tarjoaa kaikille mahdollisuuden pitää omaa blogia. Blogistit ovat pääosin aktiivisia tamperelaisia, mutta joukkoon mahtuu myös kirjoittajia muualta.

Lue tältä sivulta uusimmat blogikirjoitukset tai klikkaa oikeasta palstasta tiettyyn blogiin.

Haluatko blogistiksi? Oletko aktiivinen kansalainen, joka haluaa tuoda mielipiteensä julki laajalle yleisölle? Ota yhteyttä toimitukseen.